fredag 3 september 2010

Drömhuset?

Kan detta vara det som är, eller snarare blir vårt Drömhus? Jag säger blir för det är maaaassor att göra på det! Å då menar jag åratal av renovering!

Bild lånad från mäklaren
Men det är ju det vi letar efter! Ett projekt helt enkelt! Jag letar efter ruckel på Hemnet! Ju sunkigare desto bättre! Då sjunker priset och jag kan riva och slita utan att det känns onödigt! De flesta objekt som varit intressanta har haft färgat porslin i badrummen... då kanske ni förstår vad jag har gått igång på! :) Jag älskar mina ruckel!!

Så vad talar för detta huset då?
Läget:
Det ligger lagomt långt från stan, 10min med bil till jobbet. Lugnt område, nästan sist på gatan som är en återvändsgränd, hyfsat insynsskyddat men ändå med tryggheten med grannar nära.
Tomten:
Lagomt stor, inte en miljon kvm att klippa gräs på, lite fruktträd, med möjligheter för en pytte pytte trädgård (gröna fingrar är inte min grej men lite kryddor ska jag väl klara?)
Huset:
Skalet verkar hyfsat, plåtfasad som är tokful men det går ju göra något åt, planlösningen är helt ok, rummens storlekar är helt ok, jag gillar att man har 3 plan med källaren, det är lagomt helt enkelt!

Vad behövs göras?
fasaden!
köket är från 1800frysifast (utom kylskåpet som ser ok ut)
färdigställa badrummet på vindsplanet
totalrenovera badrummet på bottenplan, bidé och plastpanel är inte min grej...
källaren ska målas och in med nytt golv
nya golv och tapeter i alla rum, det saknas lister här å där...
altanen ser rätt skraltig ut
staket så inte hunden smiter
en farstukvist vore trevligt
tvättstuga
osv osv osv....

Jag är kär!!! Jag ska ha detta huset!! Det är mitt, så ingen får komma och tro nåt annat!! :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar