torsdag 2 september 2010

Besatt

Hemnet-knarkare som man är så kollar jag sidan flera gånger om dagen!
När det kommer ut ett spännande objekt flyger jag snabbt iväg med mina drömmar...

Jag skissar, flyttar väggar, besöker inredningsbloggar, köper tidningar, surfar på tapetsidor och möbler redan INNAN visningen!! Jag blir nästan besatt av husdrömmarna, eller ok, jag blir helt besatt!! En plåga för min omgivning, troligen! :)

Sambon kallar det jag gör för att Bygga Bo, jag har ju redan flyttat in alla våra möbler och renoverat hela huset på en kvart... Och jag blir sedan så besviken när budgivningen inte går vår väg och mina drömmar krossas.
Det var ju mitt hus ju!!
Som tur var varar besvikelsen inte särskilt länge, det kommer ju ut nya objekt! :)

Planlösningar är en av mina stora svagheter, jag ääääääälskar när det finns med planlösningar!
Då kan jag flytta in extra bra, och se vilka väggar som bör rivas! *skratt*
Finns det ingen försöker jag själv att skissa upp en utifrån bilderna och beskrivningarna.
Denna skiss är från mitt senaste besatthets-projekt:
Alldeles för lite köksytor för min smak! Ett stort härligt lantkök ska det ju vara! Och matsal vill jag ha! Stor uteplats står oxå på önskelistan! Bara fram med pennan igen, å så ritar jag! Det kostar ju inget att drömma som tur är! Sen nångång när man verkligen står där och ska renovera ett kök får vi väl se vad budgeten kan tillåta!

Titta! Mkt bättre! :) Flyttar över kyl och frys till andra väggen så jag får en låååång bänk mot fasaden. Öppnar lite mot vardagsrummet och sätter in stora fina dubbeldörrar i glas mot vardagsrummet. Trädäck runt fasaden så man kan flytta efter utemöblerna när solen går ner runt knuten! Åååå så surfar jag runt lite för att titta på köksutrustningar! Som sagt var, tur det är gratis att drömma!!!

3 kommentarer :

  1. Ska du inte slå ut väggen helt mot sovrummet/matsalen?

    SvaraRadera
  2. linken: Jo, nu när jag har funderat lite på det tror jag att det blir så.
    Först var tanken att det kunde ju vara bra att ha kvar det som ett separat rum om man senare behöver en himla massa sovrum. Men man kan inte planera för en massa om å kanske hela tiden. Skulle jag helt plötsligt ha 3 barn om 10-15 år får jag väl bygga ut huset! :)

    SvaraRadera