tisdag 7 september 2010

Banken

Idag har jag träffat min bankman och pratat lån! Varför känner man sig alltid som en liten liten mus när man kommer in till stora kontoret och någon ska dömma ens framtid? Man blir genast väldigt ödmjuk, nästan så man niger lite fint! de har ju makten över ens liv i handen på något vis.
Fast det egentligen är dom som ska vara glada för att jag kommer och vill hjälpa dom få fina resultat i deras bokföring! :)
Min bankman är iallafall väldigt glad och trevlig, han går att skojja med, så det känns alltid lite lättare efter en stund!
Det var inga problem att låna pengar att köpa huset för! Nu är det bara en fråga om hur mkt vi får låna till renoveringar... Det besultet kunde han inte ta själv, utan måste diskutera detta med en kollega...

Nån som jag föreställer mig ser ut lite såhär... Så jag får vara lite nervös till imorgon då han skall återkomma med besked!! Vi köper ju huset oavsett om vi kan göra drömrenoveringarna eller inte, men det vore ju väldans trevligt att åtminstone ha ett fräscht badrum!!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar