fredag 19 november 2010

Tapeter på tapeten!

*fniss* sorry! Jag kunde inte låta bli den dåliga titeln...
Jag funderar för fullt på en snygg/fin/rolig/romantisk tapet till sovrummet. Alltså på den vägg jag ska ha sängen mot. Där finns det ett bra läge för nåt "skoj"... men jag spretar rätt mkt åt vad det skulle vara. Jag har valt ut ett par fina änsålänge, och fler blir det säkert! Eftersom väggen bara blir typ 2x2,1 m känner jag att jag har råd att välja precis vad jag vill! Och inte behöver vara feg eftersom den kommer vara rätt snabb att byta ut om jag tröttnar!


Villa Nova - Hydrangea
Söt och lagomt romantisk, gillar färgerna.


Sanderson - Pavillions & Parasols
Gillar idén på en tapet med en scenery på, i brist på bättre ord


Romo - Seraphine gold
Guld är väl aldrig fel? Lyxig känsla i sovrummet, jatack!


Pip studio - Early bird
Fågeltapeten!! Börjar fundera på rosa istf den blå..
men det kanske blir för mkt?


Pip studio - brocante
Riktigt läcker, i den dyrare klassen,
samtidigt som jag blir lite sugen på att göra något liknande själv...

Osborne & little - grove garden
Superfin! Å pippi! :)


Mimiu - bronze
Även denna är lite härligt lyxig och lagomt söt



Colefax och fowler - pavillion tree black
Lite mer vuxen och även denna lite lyxig


Boråstapeter - Falsterbo
Budgetvarianten, men jag tycker om den!



Några smakråd? Andra tips? De övriga väggarna kommer bli ljusa i en matchande färg alternativt vita. Golvet blir troligen mörkt, kanske kanske även det ljust beroende på tapet..
Som sagt, jag spretar en hel del i stil och färg/form här.. även om de ljusblå/turkos/beiga tapeterna verkar dominera bland mina val.. :)

5 kommentarer :

  1. wow vilka snygga tapeter du hittat. Romo - Seraphine gold skulle jag själv kunna tänka mig i vårt sovrum;)

    Vad ni än väljer av dessa kommer det bli kanonsnyggt;)
    Nita

    SvaraRadera
  2. Många snygga där! Lägger min röst på Hydrangea eller Seraphine Gold. Blir spännande att se vad ni väljer, och jag hoppas det kommer bildevis sen också! :)

    Krampårej!

    SvaraRadera
  3. Seraphine gold var vacker, men jag gillar äen den med talgoxarna mycket!

    SvaraRadera
  4. Pip Studio tapeten kan du matcha med lite andra Pip produkter. Gå in på www.hillhouse.se så hittar du mer.
    Om du länkar så får du en present!
    Läs mer på shoppen.

    SvaraRadera
  5. Hello! Jag gillar grove garden, men alla är jätte fina. om du vill ha fler tapet tips kan du gå in på www.mrperswall.se jätte mycket snyggt!!! kanske bara rör till det ännu mer...
    Kram kram från Sara

    SvaraRadera