tisdag 16 november 2010

Stora Sovrummet

Nu har jag börjat fundera på det stora sovrummet på allvar! Det börjar bli dax att ta tag i vårt första projekt tycker jag! Får se om vi hinner börja slita ner strukturtapeten i veckan, annars får det bli till helgen. Som tur var är det bara ett lager tapet, jag har kollat och redan börjat provdra lite i den.. :)

Jag är ju inte jätteförtjust med säng under snetak så jag har planer på att bygga en vägg som sänggaveln kan stå emot. Då kan man ha lite förvaring på andra sidan under snetaket.Detta kräver dock att vi vänder på dörren in till sovrummet, annars blir det nog för trångt. Vi hoppas det ska gå utan problem, men det är väl det första vi får kolla!



Jag har gjort en liten datamodell på hela huset efter mina uppmätningar nu, så det är enkelt att gå in i 3D och kika på hur det kommer att bli. Den nya väggen är den blå, där vill jag ha någon riktigt fin tapet (kanske fåglar? :) ) och resten av rummet får nog bli ganska ljust.

Här är en liten måttsatt ritning så att D kan börja fundera på vad vi behöver för virke osv..
Jag vill ju inte bygga för fönstren så väggen blir fristående på båda sidor, då får jag även in lite ljus till förvaringsutrymmet. Sen har vi ju krypluckan ut till kattvinden på denna sidan av rummet också så den döljer jag ju gärna!
Vi mätte lite igår och provlåg på golvet där sängen ska stå, så det känns bra!
Det är inte jättegott om plats under snetaket bakom sängen, men ett lagomt utrymme att hänga upp en morgonrock eller två!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar