tisdag 23 november 2010

Sovrumsmayhem

Tjohej! I lördags satte vi igång med en glad och munter sång!
D hade rivit lite lister och börjat riva lite i taket sen innan. Så nedan ser ni en före-bild som är lite påbörjad.


Och nej, vi har inte satt upp gardiner innan vi började renovera, de följde med på köpet i alla rum, en del gräsligare än andra, men det är iaf ett tillfälligt insynsskydd tills jag hunnit få upp våra egna så jag är ändå mkt tacksam! :) Den vackra strukturtapeten och plastgolvet med träimitation är snart ett minne blott...


Tada! När vi bröt för lunch i lördags såg hörnet ut såhär.. Det ljusbeiga är det undre lagret på tapeten som vi inte fick bort med skrapa.. Jag trodde det skulle räcka såhär och vi provspacklade en liten bit av en vägg... men nej! Skiten bubblade sig nåt så innih-vete!! Jag har svurit rätt mkt över den idiot som uppfann strukturtapet i helgen kan jag säga!
Så det var bara att börja om igen, blöta ner väggarna för att få limmet att lossna från det undre lagret och skrapa bort även detta.

Ungefär såhär ser det alltså ut just nu. Helt trärent i princip.. det vackra gröna är färg som bara är målad på den väggen.. gissar att det är en 70-tals konstruktion från när huset byggdes och att tapet och matta sedan är inlaggda under en renovering på 80-talet.
D har börjat spackla på skarvar och skruvhål i skivorna. Sen ska taket få sig en omgång och målas innan vi börjar med tapeter! Det känns kul att vara igång!



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar