fredag 18 februari 2011

Nya funderingar!


Har ni tröttnat på mitt tapetpratande än? Kommer väl iofs att gå igenom detta inför varje rum som skall renoveras.. vilket är alla i huset! :) Så bare with me...

Vi har inte ens börjat slita i de gamla tapeterna i det som skall bli barnrummet än, men jag är redan på jakt efter fina tapeter och inredning till det. Man måste ju planera, eller hur!?

Och ja, jag har medvetet valt ut både ljusblå och rosa versioner av de mönster jag gillar för att förvirra dem som inte vill veta vad vi får för sort! ;) Bendlar mellan ullegulle-igt och färgglatt roligt.. Så det är lika spretigt som vanligt med andra ord!

Byracka - Laundry




Sandberg - Ebba


Jane Churchill - Beatrix Potter

Älskar Potters söta figurer!



Ferm living - owls



Ferm living - marionette


Ferm living - dotty





Sen hittade jag även dessa fina från en fransk sida lescontemplatives.com. Dessvärre tror jag bara att tapeterna är 0,52x2,5m stora och kostar nästan 400kr/styck, min franska är mer än rejält rostig så ni får ta det med en nypa salt! Men de väcker ett habegär hos mig.. och så ser de härligt scrapvänliga ut!



Tut tut



Petit Faon




Grow trees





Chaperon







2 kommentarer :

  1. oh så mycket fina tapeter!! :D
    Jag gillade designen med luftballonger (Sandberg - Ebba), men hade gärna sett lite mer färg där.
    Annars blev tut tut och Chaperon favoriter. (kan se mig själv sitta med Kräkan och hitta på sagor om det som händer på tapeten!)
    Personligen gillar jag färgglatt till barnrum, till Kräkans rum kör vi helt vita väggar vilket ju är lite trist men vi ska såga ut moln i mdf som vi målar i orange, under dem ska vi sätta tavellister där man kan ha lite prydnadssaker, barnböcker, tavlor osv.
    Sen tar vi in färg i gardiner, sänghimmel, bäddset osv så jag tror det blir färgglatt ändå trots den vita basen! :D

    Lycka till med husrenovering och graviditeten!

    SvaraRadera
  2. Jag tillhör den där konstiga minoriteten som tycker att barnrum bör vara vilsamma - och därför röstar jag på Ebba. Dessutom tycker jag att den var finast... även om träden (de GULA!) var übermysiga, de med! :)

    SvaraRadera