fredag 4 februari 2011

Köksplanering

Det är mycket att ha i huvudet nu!! Sovrummet snart klart (hoppas jag!!! känns som om jag sagt det ett par ggr nu...) Vi har fått in offerten på badrummet från rörmokaren, han kommer om ett par veckor för en del förarbete. Sen tar vi över ett tag!
Och det börjar bli dags att beställa köket! Har ritat upp det i stora drag.. men lite funderingar har kvarstår! Släng gärna tips över mig!!
Tänker mig vita luckor med en enkel spegel, helst svart granitbänk men om det blir på tok för dyrt får det bli ek då vi har matsalsmöbler i ek.





Mååånga lådor blir det! Lång härlig bänk under fönstrena, inga hyllor eller överskåp för att hålla det rent och snyggt med något tjusigt kakel! (det går ju alltid lägga till öppna hyllor senare om man känner att det saknas)
Kortsidan under fönstret mot gatan. Diskhon behåller sin ursprungliga plats. Trevligt att kunna titta ut när man diskar! Bestickslådor bredvid och grytkaruseller i hörnen.


Väggen mot trappan. Ett par överskåp för glas, kokbokshylla i hörnet, diskmaskin dold bakom lucka och upphöjd ugn. Side-by-side kyl/frys. Och den stora frysen kvar i källaren. Jag hade ju gärna haft diskmaskinen upphöjd oxå, men det blir lite för mkt med ett högskåp till kände jag..


Vad tror ni?

1 kommentar :

  1. Underbart med fönster vid diskhon, det har jag med och utanför är vårt bigarråträd som alltid är fult av 1. fåglar, 2. fina blommor, 3. mumsiga bigarråer. :)

    Rekommenderar glasdörrar i ett par överskåp för att få ett snyggt vitrin och belysning. Jag har svarta bänkar idag men är inte helt nöjd med dem men det kan vara för att de som gjorde köket satte in ekkök. Det blir ganska mörkt. Och våra är dessutom inte i sten vilket gör att det är en ful vit ring på ett ställe där de förra ägarna satte en varm kastrull. *idioter*

    Vi har en del kakel vi med och det är ett Höganäskakel i terracotta, ser ut som tegel i formatet. Jag hade valt vitt kök och vitt kakel men eftersom köket inte har så många år på nacken (2006) så känns det lite väl att byta ut det redan... Läs: Mattias vägrar. ;)

    I övrigt: lådor är da shit!!! Och ska ni ha en frys med ismaskin, kök en liten frys/box att ha i källaren för de är SMÅ invändigt.

    SvaraRadera