måndag 18 april 2011

Sol ute, sol inne..

.. sol i hjärta, sol i sinne!

Jag har haft en sån strålande helg så det är oförskämt!! Vi har tillbringat lördag och söndag i Stockholm och mest njutit av fint väder! Ätit lunch i solen på Hötorget, glass i gamla stan, hunnit med lite shopping.. Vid Sergels torg blev jag antastad av bröderna Rongedal som var ute och jobbade för Unicef. Den ena påpekade vad jag bar på (magen) och att jag absolut borde köpa en pin för att stödja alla barn.. ångrar att jag inte fann mig och sa att jag bara var tjock.. :P



På kvällen kom brosan och vi käkade på Libanesisk restaurang, körde avsmakningsmeny med massor av smårätter och grilltallrik.. Supergott!! Därefter tog vi oss till Globen för att se Jeff Dunham och hans dockor. Har aldrig sett en hel show med honom, bara typ 10mins klipp från Youtube, men han höll rakt igenom! Guitar Guy som öppnade showen var oxå överraskande bra! Dessutom satt vi 10m från scénen så man såg alla minspel och minsta blinkning!



Silence! I keel you!


Igår blev det lite mer shopping, och sedan träffade vi min barndomskompis Greta och åt glass i solen i Kungsträdgården. Ljuvligt!! Helgen avslutades sedan hemma hos mamma och pappa med mer sol, god mat och en mkt lycklig hund som fått vara ute och busa en hel helg!!

Känner mig som om mina batterier är laddade! Pigg och glad! Och bara lite lite ont i trötta fötter..

1 kommentar :

  1. Guitar Guy är SJUKT rolig! *nickar frenetiskt*
    Jag önskar så att vi kunnat haka på - han är verkligen så braaaaa live! Åh, vad vi har att prata om nu...! ;)

    Bröderna Rongedal är förtjusande, för övrigt. Puss!!

    SvaraRadera