onsdag 20 april 2011

Det händer grejer!!

Oh, vad det är skönt att känna att det rullar på med renoveringen!! Nu har vi tagit beslut om kakel och klinker samt lämnat in ritningar för offert på tätskiktet och plattsättningen.

Vi hade väl tänkt sätta plattorna själv från början, och även tätskiktet men våtrum är lite läskigt att hålla på med och nu finns det ju så mkt regler kring detta att vi bestämt oss för att lämna över allt i säkra händer. Skönt! Nu ska vi bara ta tag i underarbetet medans vi väntar på offerten och hoppas att allt går undan!

Det hade ju verkligen varit guld värt om vi haft ett badrum på ovanvåningen när bebisen kommer!! Slippa springa nerför trappen mitt i natten..


Att välja kakel och klinker var svårt! Det ska ju sitta ett tag och balansen mellan något lite roligt och något man ska stå ut med är klurig! Hoppas vi har lyckats nu! :) Vad tror ni?



Vi kommer göra en fondvägg i mosaik vid handfatet som skall stå fritt på en lång bänk med förvaring under.



Mosaiken är lite lila/guld/svart med silverinslag, denna föll jag för först och sen fick vi problem med att välja ett golv.. Svart blev alldeles för hårt och grått såg lite tråkigt ut även om det var ursprungstanken.. Sen hittade vi otippat nog ett brunt golv! det tog upp guldstänken i mosaiken superfint och gjorde intrycket lite mjukare, blir nog dessutom snyggt ihop med bänken som jag tänker mig i trä!





Övriga väggar blir vita, ett blankt 10x30cm kakel. Det känns bra i magen nu iallfall, jag är nöjd med valen änsålänge!






Mosaik: A1226 Mosaic Sweden melerad, Kakel: Rib vit blank, Klinker Damasco Pardo brun





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar