torsdag 7 oktober 2010

Inspiration Kök

Köket kommer att bli bland det roligaste och svåraste att få bygga om! Det är så mkt att tänka på, dels praktiska saker som att det är smart att inte ha ugnen nere på golvet utan i arbetshöjd, dels finns det enormt med fina saker och materialval att välja mellan. Ska man vara lite personlig och välja nånting fränt, eller mer försiktig och välja nåt långsiktigt? Vad ska man ha för stil, modern/gammeldags? Har samlat lite bilder på saker jag tycker om i min inspirationsmapp.

Bild från Bomankök, jag tycker om att ha lådor inte skåp under bänken. Lagom blandning mellan modernt/gammeldags.
Bra med ugnen i arbetshöjd, snygga färger..

Bild från Ballingslöv, härligt kök med mkt ljus och rymd. Utgången till altanten hjälper ju till.
En annan detalj jag gillar är den lilla bänken under fönstret.

Ett annat vackert gammeldagskök från Ballingslöv, gillar idén med att ha ett vitrinskåp som går hela vägen ner till bänkskivan,
snyggt men kanske fruktansvärt opraktiskt eftersom man tappar arbetsyta.


Kök från Kvänum. Gillar det shackrutiga golvet, enkelheten i två basfärger och kontrasterna mellan.
Det ser väldigt rent och avskalat ut utan en massa överskåp.




Porslinsho från IKEA, en såndär liten detalj som jag bara fallit för.




Blandare från Damixa, Tradition, passar bra ihop med diskhon.


Som sagt... mycket att tänka på! Har ni några tips så tar jag tacksamt emot dem! :)


3 kommentarer :

  1. snygga kök allaihopa, jag har diskhon från Ikea och älskar den, det som är negativ med den är allt syns och man måste alltid skölja ur den, hällar man ut te och låter det ligga blir det fläckar, men med wc anka får man bort det mesta :-)

    SvaraRadera
  2. Bra smak. Mitt blev ju vitt och svart och hon du gillar har jag. Är supernöjd, för den är så rejäl och bra. Är så nyfiken på ditt nya hus. Kramis!

    SvaraRadera
  3. Skulle ng satsa på att ha diskmaskinen i arbetshöjd iställetför ugnen. Diskmaskinen använder du betydligt oftere än ugnen.
    (Vi gjorde så och har inte ångrat det.)

    SvaraRadera